کتاب نفیس

کتاب قرآن

کتاب قرآن

درباره کتاب

بیشترین کتابی که در ایران چاپ می شود، کتاب قرآن کریم است. جدا از محتوای بی مانندکتاب در هستی، قرآن برای مناسبت های مختلف در طرح های متفاوت به چاپ میرسد. از طرح های مناسب برای مراسم های مختلف گرفته تا ترجمه های متفاوت و نوع جلد.

قرآن نيم جيبی هارد سلفون بدون جعبه توسط انتشارات کلهر به چاپ رسیده است.

قرآن با خط عثمان طه نوشته شده است.

قرآن را شیخ حسین انصاریان ترجمه کرده است.

این کتاب قرآن در 5 رنگ همراه با طلا کوب چاپ شده است.

نوع جلد آن طرح هارد سلفون بدون جعبه است.

تذهیب آن را مرضیه عرفانی طراحی کرده است.

کتاب دارای اندازه ی نیم جیبی (12 * 9) می باشد و اندازه ی متن قرآن: (5.5 *8) می باشد.

طراحی جلد و صفحات: آتلیه گرافیک کلهر (آزاده یافتیان) می باشد.

قرآن نيم جيبی هارد سلفون بدون جعبه برای استفاده ی شخصی، حمل کردن آن در شرایط مختلف و هدیه دادن بسیار مناسب است.

 

درباره عثمان طه

قرآن دست خط وی، به دلیل ویژگی‌های زیادی که دارد، در حال حاضر پر تیراژترین قرآن موجود در جهان است و غالب قرآن‌های موجود در کشورها به خط عثمان طه است. بهترین امتیاز کار این نویسنده تنظیم قرآن در صفحات با آیات کامل است لذا آیه ۲۸۲ بقره که طولانی‌ترین آیه قرآن است در یک صفحه گنجانده شده (ص. ۴۸) و کل قرآن در ۶۰۴ صفحه تنظیم گردیده‌است. هر صفحه ۱۵ خط به استثنای صفحات اول و دوم. علاوه بر این هر جزء این قرآن به استثنای جز اول و آخر در ۲۰ صفحه تنظیم گشته‌اند. دیگر ویژگی این قالب خطی این است که تمامی مذاهب اسلام به ویژه اهل سنّت از همین نسخه قرآن استفاده می‌کنند.

 

درباره مترجم

حسین انصاریان (زادهٔ ٢٧ آبان ۱۳۲۳) فرزند محمدباقر، مفسر قرآن، عارف روحانی، روضه خوان، مؤلف و استاد حوزه علمیه قم اهل ایران است.وی سال‌ها به تبلیغ دینی مشغول است و معمولاً در حسینیه همدانی‌های تهران به صورت سنتی منبر می‌رود. به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز ورود دارد. در حوزه علمی و دینی، ۴هزار نوار سخنرانی و بیش از ۴۰ عنوان کتاب -حدود ۸۰ جلد- از حسین انصاریان ثبت شده‌ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *