کتاب نفیس

حافظ وزیری

حافظ وزیری

دیوان حافظ وزيری چاپ انتشارات كلهر در 5 زبان به چاپ رسيده است. طراحي  و نگارگري و تذهيب كتاب بسيار ارزشمند و نفيس مي باشد و با لب طلا و جعبه چرم طبیعی چشمگير تر هم شده است.

اگر ديوان حافظ با خط استاد رسول مرادي نياز داريد اين كتاب براي سليقه ي شما مناسب است.

كتاب هاي حافظ انتشارات كلهر نسخه تصحيح شده غني قزويني مي باشد.

مقدمه ی آن را بهالدین خرمشاهی نوشته و نگارگری آن توسط علیرضا آقا میری انجام گردیده.

تذهیب آن را مرضیه عرفانی طراحی کرده است.

کتاب در 5 رنگ همراه با طلا کوب چاپ شده است.

کتاب حافظ دارای اندازه ی وزیری (23*16) می باشد، قطع جعبه (23*28) می باشد.

نوع جلد آن چرم طبيعي ویژه است.

کتاب حافظ وزیری، دارای صفحه ی ابتدائی خالی برای یادداشت های شخصی و متن هدیه می باشد.

 

درباره خوشنویس

مرادی در محضر آقایان غلامحسین امیرخانی، مصطفی مهدی زاده و غلامرضا موسوی مشق کرده و از سال 1386 استاد انجمن خوشنویسان ایران است.

 

درباره بهاالدین خرمشاهی

بهاءالدین خرمشاهی (زاده فروردین ۱۳۲۴ در قزوین) نویسنده، مترجم، فیلسوف، روزنامه‌نگار، طنزپرداز، فرهنگ‌نویس، حافظ پژوه، شاعر و استاد دانشگاه ایرانی است. وی تألیفاتی در حافظ‌ شناسی و تفسیر اشعار او دارد. پژوهش در شعر و زندگی حافظ شیرازی حوزه تخصصی کار پژوهشی خرمشاهی است. خرمشاهی تاکنون بیش از دوازده کتاب درباره حافظ نوشته و در آن میان کتاب «حافظ‌نامه» در زمینه شرح الفاظ، اعلام، مفهوم‌های کلیدی و بیت‌های دشوار حافظ بیش از همه شهرت دارد.

 

بخشی از مقدمه ی خرمشاهی

فال زدن در فرهنگ پیش از اسلام و قرآن کریم و سر کتاب باز کردن پیشینه ی چند هزار ساله دارد. در غرب هم با کتاب مقدس تفال و استخاره می کرده اند، هم با منظومه های هومر و هم با اثر ویرژیل. در ایران باستان هم به شهادت شاهنامه پادشاهان پهلوانان و بزرگان فال می زده اند و شرح بعی از آن ها در شاهنامه آمده است. در روزگاران پیش از حافظ، فال زدن با شاهنامه و کتاب های دیگر (به قولی مثنوی) رسم بوده است ولی پس از آنکه دیوان حافظ محرم اسرار و مقبول همگان واقع شد غالبا با آن فال زده می شود و از فال های درست در آمده ای که با دیوان حافظ گرفته اند، نمونه های تاریخی بسیاری نقل شده است که بسیار شگرف و موافق نیت فال گیرنده و خبر دهنده از غیب جهان و جهان غیب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *