دسته‌بندی نشده

کتاب مهندسی آرم

درباره ی کتاب

کتاب مهندسی آرم، کتابی جذاب است که توسط غزاله رحمتیان نگاشته شده است و توسط انتشارات کلهر تحت مجموعه « خشت اول » چاپ شده است.

مبنای طراحی نشان فرم است و برای طراحی آن لازم است از یک هندسه و نظم دقیق استفاده شود. کتاب « مهندسی آرم » برای پی بردن به هندسه شکل دهنده نشان‌ها و همچنین هندسه نهفته در طراحی نشان بسیار آموزنده و از جهاتی دارای اهمیت است. مولف در این کتاب با رمز گشایی از هندسه شکل دهنده نشان‌ها راه حل قابل قبولی برای هنرجویان و هنرمندانی که می‌خواهند در این حوزه کار کنند ارائه می‌نماید.

اینکه مخاطبین آرم چه ترکیب یا شکلی را ترجیح می دهند و اساسا کدام فرم برای استفاده در یک آرم مناسب تر است، برای طراحان گرافیک، مهم ترین چالش ذهنی محسوب می شود. برای پاسخ به این سوالات، در اینحا به تحلیل ساختار بصری آرم های ایرانی پرداخته شده است. به این ترتیب مشاهده نحوه درست طراحی آرم و تحلیل روند ساختار هندسی آنها، این امکان را به خواننده می دهد تا اطلاعات خود را نسبت به ساختار هندسی آرم هایی که از پیش طراحی شده تکمیل کند. همچنین مشارکت در تجربه طراحی یک آرم موفق، با دنبال کردن روند ترسیم آن، بدون شک بهترین شیوه یادگیری ترسیم آرم به لحاظ فرمیک می باشد. به این ترتیب، با دقت در تحلیل های ساختاری که در این کتاب به آنها پرداخته شده، می توان با ناشناخته ترین راهکار ترسیم آرم یعنی فرآیند ساختار ترسیمی خودآگاه یا ناخود آگاه طراحان بزرگ آرم، آشنا شد.

 

سرفصل های کتاب مهندسی آرم:

  • بخش یکم: بانک ها
  • بخش دوم: دانشگاه ها
  • بخش سوم: رسانه های تصویری
  • بخش چهارم: وسایل نقلیه
  • بخش پنجم: سایر آرم ها

 

این کتاب به چه کسانی پیشنهاد می گردد؟

این کتاب مناسب دانشجویان گرافیک و علاقه‌مندان به یادگیری اصول پایه‌ای طراحی آرم و لوگو (نشان واره) می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *